Wat is een SLA?

Een SLA oftewel een Service Level Agreement is een overeenkomst tussen een leverancier en een onderneming. Hierin staan afspraken over de kwaliteit van diensten of producten. In deze blog wordt uitgelegd wat een SLA is en wie er belang bij heeft. We bespreken daarnaast hoe een SLA bij Munsterhuis Zakelijk eruitziet en wat de voordelen zijn.

Waarom een SLA?

Middels een SLA is het zowel voor de leverancier als de afnemer duidelijk aan welk kwaliteitsniveau een product of dienst moet voldoen. Dit schept realistische verwachtingen voor de betrokken partijen.

Tip: Neem vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden voor uw bedrijf te bespreken

Voor wie is een SLA interessant?

Een SLA is met name interessant voor bedrijven die een langdurige samenwerking aangaan met een leverancier. SLA’s zijn daarnaast nuttig in het geval dat er specifieke kwaliteitseisen worden gesteld aan de invulling van een product of dienst. Door vooraf duidelijke afspraken te maken, is de kans groter dat een product of een dienst voldoet aan de wensen van de afnemer. Daarnaast kan een SLA eventuele onenigheid voorkomen.

Een SLA bij Munsterhuis Zakelijk

In een SLA tussen Munsterhuis Zakelijk en een zakelijke klant staan de afspraken rondom mobiliteit. Bij het opstellen van een SLA tussen uw bedrijf en Munsterhuis Zakelijk kunnen de volgende onderdelen worden meegenomen: 

  • Onderhoud en reparatie van het wagenpark.
  • Onderhoud van de privéauto's van het personeel.
  • Lagere tarieven voor onderhoud, reparaties en banden.
  • Aantrekkelijke tarieven voor autoverhuur.
  • Concrete afspraken met betrekking tot schadeherstel.
  • Onderhoud op maat en afgestemd op uw auto’s.
  • Duidelijke afspraken en gunstige tarieven voor vervangend vervoer.

Voordelen SLA

  • Één vast aanspreekpunt voor al uw zaken rondom mobiliteit. 
  • U heeft inzicht in onze diensten en weet wat u kunt verwachten.
  • U kunt de processen bij een serviceaanvraag volgen.
  • Evaluaties van de gemaakte serviceafspraken.
  • U heeft de mogelijkheid om het contract tussentijds op te zeggen.

Laatste artikelen over zakelijke mobiliteit

Waarom een onderhoudscontract voor uw auto interessant kan zijn

Privéauto zakelijk rijden: wat zijn de voordelen en nadelen?

Hoe bereidt u zich voor op zero-emissiezones in Nederland?

De opkomst van slimme rijhulpsystemen