Een SLA oftewel een Service Level Agreement is een overeenkomst tussen een leverancier en een onderneming. Hierin staan afspraken over de kwaliteit van diensten of producten. In deze blog wordt uitgelegd wat een SLA is en wie er belang bij heeft. We bespreken daarnaast hoe een SLA bij Munsterhuis Zakelijk eruitziet en wat de voordelen zijn.
Middels een SLA is het zowel voor de leverancier als de afnemer duidelijk aan welk kwaliteitsniveau een product of dienst moet voldoen. Dit schept realistische verwachtingen voor de betrokken partijen.
Tip: Neem vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden voor uw bedrijf te bespreken
Een SLA is met name interessant voor bedrijven die een langdurige samenwerking aangaan met een leverancier. SLA’s zijn daarnaast nuttig in het geval dat er specifieke kwaliteitseisen worden gesteld aan de invulling van een product of dienst. Door vooraf duidelijke afspraken te maken, is de kans groter dat een product of een dienst voldoet aan de wensen van de afnemer. Daarnaast kan een SLA eventuele onenigheid voorkomen.
In een SLA tussen Munsterhuis Zakelijk en een zakelijke klant staan de afspraken rondom mobiliteit. Bij het opstellen van een SLA tussen uw bedrijf en Munsterhuis Zakelijk kunnen de volgende onderdelen worden meegenomen: